søndag den 29. januar 2017

Zendoodle silhuetter

I billedkunst har vi haft en forløb, der hed: "Mig og min skygge", hvor vi startede med et inspirations-besøg på Herup Museum. Se billederne derfra her.

Hjemme på skolen lavede vi også silhuetter. Denne gang var opgaven at finde et billede på nettet eller i blade med en skikkelse i bevægelse, som skulle danne silhuetten i en doodle-tegning. 

Jeg forberedte mig på timerne ved selv at finde billeder på nettet og tegne doodles. 

Eksempel på fremgangsmåde er herunder med billeder - jeg fandt en silhuet af Harry Potter:









Nu kan man dekorere doodles rundt om hår, briller og ar på Harry Potter. Først er det smart at markerer rummene med blyant, hvor der skal tegnes doodles. Her har jeg valgt at lave et midterpunkt med streger, der samles herom.


Vist blyantstregerne (hjælpelinjerne) ud og begynd på at fylde rummene ud med doodles. Her har jeg bare vist nogle simple streg-mønstre.






Her har jeg tegnet doodle silhuet af Justin Bieber:




Og her har John Travolta fra Grease fået en doodle-makeover :)



God fornøjelse!

Karina



Ingen kommentarer:

Send en kommentar