fredag den 8. maj 2020

Bagning i fjernundervisning

Vi har netop fået at vide, at 6.-10. klasse må vende tilbage til skolen 18. maj 2020 og det er vi glade for, men vi er også spændte på, hvilken skole, vi vender tilbage til og hvad vi må og ikke må pga. corona-pandemien. 

Vores hverdag blev med ét vendt op og ned torsdag den 12. marts, da Mette Frederiksen aftenen forinden holdt pressemøde om, at nu blev Danmark lukket ned, alle elever og lærere skulle blive hjemme osv osv. Mandagen efter var alt anderledes og vi begyndte at fjernundervise eleverne hjemmefra over forskellige platforme, chats og videokald. 
Det har været en udfordrende, spændende, frustrerende, ja på alle måder op- og ned periode, men jeg vil huske tilbage på denne periode som en tid, hvor vi også lavede nogle sjove ting sammen såsom at lave Cup cake bage konkurrence. 

Jeg var imponeret over, hvor fine kagerne blev, som mine elever i 7. klasse fik bagt :) 

Vinderen blev denne Cookie monster cup kage: 



Her ser I alle de andre fine kager, der blev bagt i fjernundervisningen:




















Sådan ser fjernundervisning ud med kagebagning :)


Her er mit eget forsøg på at lave Cookie monsteret :)




Vi går snart ind i sidste uge af nedlukningen og jeg vil klart anbefale at bage med elever på afstand - det er sjovt, hyggeligt og anderledes og noget, man kan have tilfælles at snakke om, når man kigger tilbage på denne mærkelige tid, hvor intet var, som det plejer at være...

God fornøjelse!

Karina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar