lørdag den 27. august 2022

Garderprojekt

 På 5. årgang lavede eleverne sidste år gardere med filtede flag og "bjørneskindshuer" :)

Jeg stod ligesom for den "bløde del" af projektet og min kollega, Camilla, stod for den hårdere del. 

Først skulle eleverne læse om og se nogle videoer om gardernes arbejde📺 og Den kongelige livgardes historie🔎

Dernæst en gennemgang af, hvordan man filter fladt (til flag 📺) og hvordan man filter, så noget bliver rundt/3D (til bjørneskindshuen 📺)







Hvis man har tid eller lyst, så kan det anbefales at dele det, dine elever laver på sociale medier som f.eks. tik tok eller instagram - det er super motiverende og inspirerende for dem og de bliver meget stolte, når de ser deres ting blive postet. Jeg forsøger at tage billeder af forskellige elevers arbejde for hvert projekt, så alle har en oplevelse af, at deres ting kommer med :) 🔎

For mig smelter det at poste her og på sociale platforme nok lidt sammen med mine fritidsinteresser - jeg synes bare det er super sjovt og kan godt bruge en formiddag på et indlæg som dette. Til gengæld har jeg som lærer et fantastisk arkiv af gode idéer til undervisning, som jeg kan vende tilbage til gang på gang og det er uvurderligt!!


God fornøjelse!

Karina



Ingen kommentarer:

Send en kommentar