tirsdag den 28. marts 2017

Jeg har længe villet flippe min undervisning

Nu er tiden moden, for mig, til at kaste mig ud i flipped classroom. Jeg må indrømme, at jeg har taget tilløb et par år til det, da jeg også synes det er lidt angstprovokerende at lægge sin undervisning online... 
Men nu skal det prøves af og jeg starter så stille op ved kun at lave det i dansktimerne. Samtidig med flipped learning kaster jeg børnene og mig selv ud i ugeskemarevolutionen (det er dog ikke nyt for mig at bruge).
Alt dette sætter jeg i gang af den grund, at jeg vil prøve at optimere den tid, jeg har sammen med mine elever samt undervisningsdifferentiere endnu mere end jeg gør i forvejen. 

Hvis du ønsker mere viden om Flipped Classroom kan jeg anbefale at finde Anders Schunks mange videoer om emnet på Youtube samt få tilsendt gratis inspirationshæfte her.

Jeg er sikker på, at der på denne side kommer meget mere om flipped classroom i de kommende år, da det er kommet for at blive og ligeså stille og roligt at tage sin plads i den danske folkeskole.
Nedenfor er et par eksempler på mine videoer:




God fornøjelse med at flippe!!

Karina



Ingen kommentarer:

Send en kommentar